Ser du op til alle dem, der lægger billeder på Instagram af deres perfekte liv? Der er ingen grund til at hige efter at være perfekt og kunne tage de mest fantastiske billeder af chiagrød til morgenmad eller af flotte udsigter fra bjerge og bountystrande. Til gengæld er der rig mulighed for at ændre små ting, så man virkelig kan få gang i de gode vaner. Det kan være, du længe har drømt om at kunne løbe fem kilometer uden pause, men ikke kan få dig selv ordentlig i gang.

Hvis du gør det til en vane at løbe en lille tur hver anden dag, så vil du lynhurtigt mærke en forbedring, og forbedring fører oftest motivation med sig – og så kan du altså uden problemer hanke op i dig selv en anden gang, når du ved, at det er noget af det, der gør dig bedre.

Studietid og fritid

Studie kan ligeledes være svært at prioritere. Det handler om at gøre lektielæsningen til en rutine og noget, man kan overstå effektivt, frem for at gøre det til en sur pligt, der er svær at komme udenom. Hvis du for eksempel tillader dig en pause på ti minutter en gang imellem, så kan du surfe lidt på dine sociale medier eller du kan kigge på freespins.nu, hvor du har rig mulighed for at blive underholdt i korte perioder ad gangen. Det handler om at finde ting, du kan bruge som afbræk, uden det tager din opmærksomhed så meget, at du ikke kommer tilbage til det, du var i gang med.

Andre oplever, at det, der virkelig er effektivt i deres lektielæsning, er frisk luft. Du kan måske love dig selv, at du efter en times effektiv læsning lige går en tur rundt om den bygning, du bor i, så du får frisk luft i lungerne og ilt til hjernen.

Reklame | Min 18 år – Spil ansvarligt – www.rofus.nu | Regler- og vilkår gælder